Negende week (30 juli - 5 aug. 2017)

Zondag 30 juli  (Dives-sur-Mer  - Deauville  10 nM)

Om tijdig in Honfleur te zijn, waar we Eefje en haar gezinnetje ontmoeten, varen we vandaag alvast naar Deauville, wat slechts een mijl of 10 van Honfleur vandaan ligt. Het is heerlijk weer, het grote strand is redelijk vol. In de haven van Deauville, zijn we in totaal met 6 passanten, waarvan 5 Nederlandse. Verder lege boxen in het passantendeel. We wandelen eens door het chique en mondaine centrum, waar ze winkels hebben van Dolce & Gabana, Louis Vuitton, Prada, etc. Mogelijk, gaan we na Honfleur hier nog een paar dagen terug naar toe.

Maandag 31 juli  (Deauville - Honfleur  10 nM)

Om 14:30 nemen we de sluis naar buiten en dan hebben we water genoeg om de haven uit te kunnen en ook om over de zandbank te gaan, in de hoek met de Seine. Het is dan ongeveer 2 1/2 uur voor HW. In de haven hebben we 70 cm over en boven de zandbank 2,70 meter. Vanwege de kleine afstand, doen we dit alleen op de genua, anders duurt het zeiltripje zo kort. Het stukje over de Seine, een mijl of 5, hebben we de stroom mee. In Honfleur staat de sluis al op freeflow en moeten we alleen nog 20 minuten wachten op de brugopening van 16:30 uur. We komen als 3e in een pakketje te liggen. Tijdens het afmeren belt Eefje, dat ze hun appartementje in het centrum al hebben betrokken en nadat Elin heeft geslapen en wij zijn opgeruimd, gaan wij er heen. Het weerzien is uiteraard erg leuk, voor Marian 4 weken geleden en voor Guus zelfs 8 weken geleden. We eten gezamenlijk een pizza. Op de kade is het erg druk op de terrasjes, langs 3 kanten live muziek, heerlijk weer en dus een geweldige sfeer.

Op dinsdag 1 augustus, ziet Marian bij het uit bed komen, dat er net een boot uit een box, vlak achter ons wegvaart, zodat wij daar in kunnen. Erg handig, wanneer we steeds op en af moeten met de kleine Elin. Overdag wandelen we eens wat, drinken koffie in de kuip en borrelen gezellig. 's-Avonds staat er in de kuip verse Merlijn en pijlinktvis op het menu. De kuip van een zeilboot in Honfleur, is het mooiste terrasje wat je je kunt indenken.

's-Avonds belt Ilse van de Hardebolle, die inmiddels vanuit Zuid-Engeland in St. Vaast zijn beland, om te vragen, of we het leuk vinden om ergens af te spreken; hebben we in het verleden ook een paar keer gedaan en is altijd gezellig. We spreken af, om dat donderdag in detail te bespreken, moeten ook even kijken naar weer, getijde, etc.

Woensdag 2 augustus miezert het wat als we wakker worden. De temperatuur is echter goed en na een uur is het droog. De toeristen komen dan ook uit allerlei hoeken en gaten vandaan. We lunchen bij Eefje en Martijn en gaan 's-avonds babysitten, zodat Eefje en Martijn eens lekker met zijn tweeën kunnen gaan eten. Ik zie nu net, dat we betreffende  de vakantie 2017 Franse kust, al meer dan 1.000 bezoekers op het blog hebben gehad. Toch wel leuk!

Donderdag 3 augustus hebben we weer prachtig weer. Zon en lekker warm. We maken een wandeling met Eefje, Martijn en Elin in de kinderwagen. Lopen eens door de stad, etc. Heel relaxed allemaal. 's-Avonds gaan we gezellig met zijn allen uit eten op een terrasje, waarna zij weer naar Kloetinge terugrijden.

Vrijdag 4 augustus hebben we afgesproken met de Hardebolle. Zij komen ook hier naar toe. Ze arriveren tegen de avond, in een ruk vanaf St. Vaast gekomen en komen bij ons om een borrel, waarna we bij ons aan boord eten.

Zaterdag 5 augustus, wandelen we weer wat rond in de zon, gaan borrelen bij Ilse en Merien op de Hardebolle, die inmiddels naast ons is komen liggen en we eten aansluitend bij hun aan boord.

's-Middags gaan we eerst makrelen roken, die Merien gisteren onderweg heeft gevangen. 's-Avonds speelt in de haven een pianist, op een drijvend vlot, op een vleugel, tijdens het diner. We eten gezamenlijk aan boord van de Hardebolle; Merien heeft Fruits de Mer gemaakt, van krab en gamba's, aangevuld met gerookte makreel en nog makrelen die zijn bereid in een braadzak. Dit alles in de kuip,  zodat we eerste klas zitten. Super gezellig.