Elfde week (13 - 19 augustus 2017)

Zondag 13 augustus  (Oostende)

Om acht uur worden we wakker door een stralende zon. Eerst naar de bakker om heerlijk vers Belgisch brood. Vervolgens om boodschappen bij de Delhaize, waar weer een ruim assortiment met vooral lekkere dingen te koop zijn. We wandelen eens op de pier, langs het strand en over de buitenpier.

Maandag 14 augustus, weer met goed weer, komt een uurtje nadat onze Duitse buren zijn vertrokken, de Hardebolle langszij. Zij komen uit Nieuwpoort vandaan. Een half uurtje later komt daar nog de Kokkel van Joost en Marian bij. We kunnen nu Joost en Marian feliciteren met de geboorte van hun eerste kleinkinderen, de tweeling Sven en Sophie. We drinken met zijn allen koffie op de Hardebolle, terwijl Marian nog aan het shoppen is.

Na de middag gaan wij naar het strand, even lekker zwemmen. We hebben afgesproken met zijn allen gezamenlijk mossels te eten op de Kokkel, die door Merien en Guus worden gekookt in een paar verschillende smaakvarianten. Daarbij schuift ook Nico aan van de Dominio, een kennis van Ilse en Merien, die ze in Sint Maarten hebben ontmoet en nu net uit de Cariben komt, na 10 jaar te zijn weggeweest. Het wordt een gezellig avondje, met mooie verhalen over langeafstandszeilen.

Dinsdag 15 augustus  (Oostende - Blankenberge   10 nM)

Heel de ochtend regent het hard. Later gaat het ook nog flink onweren. Wij wachten tot het droog is en opgeklaard en varen dan naar Blankenberge, vertrek rond 13:30 uur. De Kokkel is al om 10:00 vertrokken en de Hardebolle blijft nog in Oostende. Bij de Kokkel blijkt later, dat daar onderweg de bliksem in de mast is ingeslagen, gelukkig is er geen schade. Omdat het nagenoeg niet waait en we de stroom tegen hebben, gaan we op de motor, we arriveren om 15:30 uur. 's-Middags maken we een mooie wandeling over de boulevard.

Woensdag 16 augustus  (Blankenberge - Veere   25 nM)

Na boodschappen te hebben gedaan en nog wat te hebben rondgekeken, vertrekken we eind van de middag naar Vlissingen, omdat er voor de volgende dag veel regen en wind is voorspeld. We varen gelijk maar door het Kanaal door Walcheren naar Veere, waar we vlak voor de sluis overnachten. Onderweg is de Kokkel ook bijgevoegd en deze overnacht in Middelburg.

Donderdag 17 augustus  (Veere - Wolphaartsdijk  8 nM)

De gehele ochtend regent het hard. Na de middag klaart het op en varen naar onze thuishaven Wolphaartsdijk.

Met een auto vol met vuile was rijden we naar huis, waar we gedurende een paar dagen de tuin weer in orde maken, de email en de post wegwerken, om zodra het weer wat opknapt, er nog een weekje vakantie aan vast te plakken.
De kinderen komen vrijdag eten en het wordt reuze gezellig.

Heerlijk om ze weer te zien. Tot en met zaterdag zijn we met alles bezig. Onze reis naar Frankrijk zit er hierbij op. De aanstaande week zeilen we nog naar Burgh-Sluis, hangen we wat op leuke steigers in het Veerse Meer, waar ook Adrie, die de eerste 2 weken bij ons aan boord was, met zijn boot ligt. Met hem en zijn bemanning en de familie BBQ-en we nog, plukken mossels, eten gezamenlijk etc. We sluiten de week dan af met een bezoek aan de Havendagen in Zierikzee.